/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Computing as a Discipline

Peter Denning, D. E. Comer, David Gries, Michael C. Mulder, Allen B. Tucker, A. Joe Turner, Paul R. Young
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Peter DenningThe final report of the Task Force on the Core of Computer Science presents a new intellectual framework for the discipline of computing and a new basis for computing curricula. This report has been endorsed and approved for release by the ACM Education Board.
Von Peter Denning, D. E. Comer, David Gries, Michael C. Mulder, Allen B. Tucker, A. Joe Turner, Paul R. Young im Text Computing as a Discipline (1989)
Peter DenningIt is ACM’s 42nd year and an old debate continues. Is computer science a science? An engineering discipline? Or merely a technology, an inventor and purveyor of computing commodities? What is the intellectual substance of the discipline? Is it lasting, or will it fade within a generation? Do core curricula in computer science and engineering accurately reflect the field? How can theory and lab work be integrated in a computing curriculum? Do core curricula foster competence in computing?
Von Peter Denning, D. E. Comer, David Gries, Michael C. Mulder, Allen B. Tucker, A. Joe Turner, Paul R. Young im Text Computing as a Discipline (1989)
Computer Science EducationOne characterization of computing’s disciplinary nature is the report Computing as a Discipline ( Denning et al., 1989 ), which was commissioned to support new joint curriculum recommendations by two major organizations in computing: the Association for Computing Machinery ( ACM ) and the IEEE Computer Society. The report describes computing as a combination of three intertwined traditions: theory, modelling and design. Those traditions derive from three intellectual traditions: analytical, scientific and engineering. The first is theoretically orientated and emphasizes formal methods of mathematics and logic. The second is empirically orientated and features data, simulation and abstraction. The third is technologically orientated and emphasizes design and engineering methods. The three traditions have their own aims and goals, and their diff erences have practical ramifications. They differ in terms of their methods, assumptions, views of knowledge, perceptions of the structure of reality, concepts of human nature and general world view.
Von Matti Tedre im Buch Computer Science Education im Text The Nature of Computing as a Discipline (2018)

iconDieser Text erwähnt ...


Fragen
KB IB clear
Ist Informatik eine Wissenschaft?
Was ist Informatik?What is computer science?

Aussagen
KB IB clear
Informatik = Ingenieurwissenschaft
Informatik = Naturwissenschaft

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science , SHRDLU , Xanadu

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZeitleiste

icon22 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Computing as a Discipline: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 878 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)
Auf dem WWW Computing as a Discipline: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 1636 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.