/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Interactivity^3 Design and Assessment Framework for Educational Games to Promote Motivation and Complex Problem-Solving Skills

Deniz Eseryel, Yu Guo, Victor Law
Zu finden in: Assessment in Game-Based Learning (Seite 257 bis 285), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Complex problem solving and motivation are often argued as the most important benefits of massively multiplayer role-playing online games. However, little empirical research exists to support these assertions. Current research and educational game design theory are insufficient to explain the relationship between complex problem solving, motivation, and games; nor do they support the design of educational games intended to promote motivation and complex problem-solving skills. For the past few years, we have been engaged with design-based research (DBR) to address this gap in the literature. In this chapter, we present the findings of this study in a framework for designing and assessing educational MMORPGs for facilitating learners´ motivation and complex problem-solving skill acquisition. This game design and assessment framework bridges three levels of interactivity that were identified in a series of DBR studies as being crucial for effective educational game design: (1) interface interactivity, (2) narrative interactivity, and (3) social interactivity. In this chapter, we present Interactivity 3 design and assessment framework and discuss the findings of a study that shows the validity of this framework for designing and assessing educational MMORPGs.
Von Deniz Eseryel, Yu Guo, Victor Law im Buch Assessment in Game-Based Learning (2012) im Text Interactivity^3 Design and Assessment Framework for Educational Games to Promote Motivation and Complex Problem-Solving Skills

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.