/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Collaborative Document Authoring as an E-Learning Component

Nikolai Scerbakov, Frank Kappe, Vadim Pak
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

An effective learning management system (LMS) is a vital component of an overall E-Learning infrastructure in universities nowadays. In the simplest case, Learning Management System can be seen as a structured repository of courseware materials provided with additional communication facilities such as discussion forum, annotations, chats, etc. In the more complex cases, LMS implements different training scenarios where communication and collaboration plays a very important role. In this paper, we describe a so-called Authoring Room scenario. The Authoring Room component provides an environment for online collaborative authoring of textual documents. Since many cloud services allow users to edit textual documents in collaboration, the scenario is implemented on the base of the cloud service called Etherpad.
Selection of this service was mainly justified by the university rule that explicitly prohibits uploading students' assignments onto third-party servers without explicit written permission from the students. Etherpad is the only cloud service that allows installing the software and database on a local university server.
Another crucial advantage of Etherpad is existing of modern Application Programming Interface (API) and absence of an own authentication schema. This allows Etherpad to be seamlessly embedded into an LMS and extend it with real-time functionality.
The e-learning scenario and preliminary results are described in this paper.
Von Nikolai Scerbakov, Frank Kappe, Vadim Pak im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Collaborative Document Authoring as an E-Learning Component

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schreiben am Computer

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Collaborative Document Authoring as an E-Learning Component: Volltext als PDF (lokal: PDF, 494 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.