Unplugged Activities in the Context of AIZu finden in: Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (Seite 123 bis 135), 2019
|
|
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit April 2024.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Zusammenfassungen
Due to its great importance in the media, the start-up world and the political discussion, artificial intelligence (AI) is becoming increasingly relevant as a topic for schools. Until now, approaches to making AI tangible for students without actually programming an AI system have been rare. To address this circumstance, a teaching sequence of unplugged activities about AI has been developed and is presented. AI Unplugged provides CS Unplugged activities that present the ideas and concepts of computer science without using computers. The activities shed light on important concepts of AI and make it possible to convey the central ideas of artificial intelligence to the students. In addition, they offer starting points for discussing social issues around AI. This article describes the activities and their theoretical background, outlines a possible course of instruction, and describes practical experiences with AI Unplugged.
Von Annabel Lindner, Stefan Seegerer, Ralf Romeike im Konferenz-Band Informatics in Schools. New Ideas in School Informatics (2019) im Text Unplugged Activities in the Context of AI Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Personen KB IB clear | Tim Bell , Torsten Brinda , Andrej Brodnik , Ira Diethelm , Mike Fellows , Michael Fothe , Steffen Friedrich , Malte Hornung , Yukio Idosaka , Susumu Kanemune , Bernhard Koerber , Yasushi Kuno , Mitaro Namiki , Tomohiro Nishida , Hermann Puhlmann , Gerhard Röhner , Ralf Romeike , Carsten Schulte , Stefan Seegerer , Renate Thies , Jan Vahrenhold , Helmut Witten , Ian H. Witten | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Informatikcomputer science , Künstliche Intelligenz (KI / AI)artificial intelligence , Programmierenprogramming | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Informatik-Didaktik, Informatik-Unterricht (Fachinformatik), Intelligenz |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zeitleiste
1 Erwähnungen
- Machine Learning Unplugged - Training Decision Trees and Artificial Neural Networks with Children (Lukas Lehner) (2023)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
Unplugged Activities in the Context of AI: Artikel als Volltext @ Springer (: , 1067 kByte; : ) |
Anderswo suchen
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.