Supporting Knowledge Management in Organizations with Conversational Technologies
Discussion Forums, Weblogs, and Wikis
Christian Wagner, Narasimha Bolloju
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Abstracts
The article reviews requirements and tool availability for knowledge management
in virtual communities and other knowledge sharing environments, where
professionals wish to quickly and easily share knowledge and information. The
article compares the characteristics of several newer technologies, notably
weblogs (blogs) and wikis, to the more conventional discussion forums. Wikis,
the currently least popular technology emerged as the one best facilitating
knowledge management needs. The article concludes that although discussion
forums are the most popular, the best technology fit depends on the community
type. Some opportunities for research in this area are identified, especially for
the database community.
Wissenstransfer mit Wikis und Weblogs - Fallstudien zum Erfolgreichen Einsatz von Web 2.0 in Unternehmen (Alexander Stocker, Klaus Tochtermann) (2010)
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Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.
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