Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this paper, we assess collaborative learning facilitated by computer-mediated communication (CMC) systems in academic education. We examine collaborative learning as a process of knowledge construction. We present four studies that all took place as part of an academic course, in which students had to work collaboratively on complex tasks by the use of a CMC system. The four studies involved different tasks, students, tutors and CMC systems. In each study, we analysed how students constructed knowledge together and we related these findings to some main factors in the educational context: the role of the student, peer-student, tutor or moderator, and characteristics of the CMC systems used. The results showed that effective use of educational technology to support collaborative learning in academic education relates to these factors, including the modes of communication in asynchronous and synchronous CMC systems. Besides the need for more transparent and user-friendly CMC systems, asynchronous media can provide student groups with more options to think and reflect on information, to organise and keep track of discussions and to engage in large-group discussions compared to synchronous media.
Leider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Collaborative learning through computer-mediated communication in academic education: Artikel als Volltext (: , 284 kByte)
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Konferenz-Paper ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.
Biblionetz-History
Webzugriffe Biblionetz-Verweise auf 'Collaborative learning through computer-mediated communication in academic education' Biblionetz-Verweise von 'Collaborative learning through computer-mediated communication in academic education'