Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This paper presents the results of a research project that involved introducing iPads into two
elementary school classrooms to support the development of student digital storytelling skills. This was done
because the school jurisdiction wanted to implement technology into grade six classrooms and provide useful
support to the teachers and students. This project resulted in many positive learning experiences with the
technology, with storytelling and across other components of the curriculum and the community. There are a
number of implications of this research, including examining the constructionist theories underpinning the
learning behind the creation of educational artifacts. In practice, there are many management issues
regarding implementing new technology in classrooms as well as the pedagogical implications of giving
students access to technology that can allow them to create their own understandings in classrooms.
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.
Biblionetz-History
Webzugriffe Biblionetz-Verweise auf 'iPads in the Classroom - New Technologies, Old Issues' Biblionetz-Verweise von 'iPads in the Classroom - New Technologies, Old Issues'