Using Student Response System Technology to Mediate Teacher Reflective Thinking
Lisa Waller, Kellah Edens
Erstpublikation in: Journal of Technology and Teacher Education, Volume 20, Issue 2, April 2012
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Abstracts
The purpose of this study was to empirically investigate the
association between teachers’ self-reported reflective practices
and their use of student response systems. Analysis of
responses from 214 teacher participants from the southeastern
United States (US) to the Teachers’ Technology Use and
Belief Survey (TTUBS) revealed the following findings. First,
self-reflection scores and reported student response system
(SRS) use were low yet significantly correlated. Second, an
increase in SRS predicts an increase in self-reflection. This
study also shows SRS use the highest in middle school classrooms
and, moreover, beginning teachers report using SRS
more than experienced teachers. Considerations involving
SRS availability, training, and use are discussed relative to
the findings. Implications for enhancing professional growth
through SRS use and reflective practice also are presented.
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.
Biblionetz-History
Webzugriffe Biblionetz-Verweise auf 'Reflections at Hand' Biblionetz-Verweise von 'Reflections at Hand'