Teaching Methods in Computer Science EducationZu finden in: Guide to Teaching Computer Science (Seite 91 bis 118), 2011
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Zusammenfassungen
This chapter presents active-learning-based teaching methods that computer science educators can employ in the classroom. The purpose of this chapter is first, to let the students in the MTCS course experience a variety of teaching methods before becoming computer science teachers; second, to discuss, together with the students, the advantages and disadvantages of these teaching methods; and third, to demonstrate high school teaching situations in which it is appropriate to employ these teaching methods. Within this chapter we discuss (a) pedagogical tools: games, the CS-Unplugged approach, rich tasks, concept maps, classification, and metaphors; (b) different forms of class organization; and (c) mentoring software project development.
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![]() Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Concept Mapping Software, Digitalisierung, Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule, Kinder, Schule, Unterricht |
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1 Erwähnungen 
- WiPSCE '22 - The 17th Workshop in Primary and Secondary Computing Education, Morschach, Switzerland, 31 October 2022 - 2 November 2022 (Mareen Grillenberger, Marc Berges) (2022)
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Volltext dieses Dokuments
![]() | Teaching Methods in Computer Science Education: Artikel als Volltext bei Springerlink ( : , 2060 kByte; : 2020-11-28) |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


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