Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this contribution we report a study that aimed at the development of a powerful Logo environment for the acquisition and transfer of four thinking skills. The investigation was carried out in three sixth-grade classes according to the pretest-posttest design with control group. A 60-hour Logo course, involving the explicit training of a systematic programming strategy, was taught in two experimental classes (E1 and E2). In E2 additional explicit instruction for transfer was given. The results show that the Logo knowledge and programming skills were mastered fairly well, and that positive transfer effects were obtained for three out of the four thinking skills. Starting from our own findings on the one hand, and the results of other recent successful investigations concerning the cognitive effects of learning to program on the other, some crucial characteristics of powerful learning environments are identified and suggestions for future research are formulated.
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.
Biblionetz-History
Webzugriffe Biblionetz-Verweise auf 'Cognitive Effects of Learning to Program in Logo' Biblionetz-Verweise von 'Cognitive Effects of Learning to Program in Logo'