Supporting integrative interdisciplinary research discourseA case study analysis
Ambar Murillo Montes de Oca, Nicolae Nistor
|
![]() |
Diese Seite wurde seit 10 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Interdisciplinary research varies in its integrativity – the degree to which the different disciplines are integrated. Addressing the question of how to create a more integrative interdisciplinary research discourse (IIRD), we propose a model based on Learning by Design, taking a design based research approach, to conceptualize its dynamics. Based on our model, a case study of interdisciplinary research in the fields of psychology, education and image information mining in remote sensing is discussed; finding that IIRD parts from a joint language and discourse, to include joint design/redesign, and grows to include a joint analysis. This research results in a better understanding of interdisciplinarity. In terms of research practices, it suggests how practical interdisciplinary research scenarios can be more effectively structured.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Ann L. Brown , DBRC Design-Based Research Collective , Michael J. Hannafin , Feng Wang | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | design-based researchdesign-based research
, Lernen learning
, Psychologie psychology
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
![]() | Supporting integrative interdisciplinary research discourse: Artikel als Volltext ( : , 216 kByte; : 2021-03-20) |
![]() | Supporting integrative interdisciplinary research discourse: Kapitel als Volltext ( : , 216 kByte) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


Lernen
Psychologie


, 216 kByte;
2021-03-20)
Biblionetz-History