Dimensions of Programming Knowledge |
![]() |
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen

Nowadays, learning and teaching outcomes are defined predominantly by target competencies. In order to assess learning outcomes, properly defined and empirically validated competency models are required. For object-oriented programming, such models have not been brought forward up to now. Aiming to develop a competency structure and level model for this field, we have examined the structural knowledge of programming novices to derive its potential dimensions. The results suggest 6 dimensions. Additionally, we propose difficulty levels for two of these dimensions based on the SOLO taxonomy. The empirical validation of these dimensions and their levels is subject to further investigations.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Tagcloud
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Dimensions of Programming Knowledge: Artikel als Volltext bei Springerlink ( : , 395 kByte; : 2020-11-28) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.



, 395 kByte;
2020-11-28)
Biblionetz-History