/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Student experience in a student-centered peer instruction classroom

Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 129 bis 136), 2013
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Although studies have shown Peer Instruction (PI) in computing courses to be beneficial for learning and retention, study of the student experience has been limited to attitudinal survey results. This study provides a preliminary evaluation of student experiences in a PI course -- specifically asking them to reflect on their role as a student in a PI lecture compared to a standard university lecture. Student responses to this question are first analyzed using Chi's Interactive-Constructive-Active-Passive framework which categorizes student activities by their value in a constructivist learning framework. This analysis finds that the majority of students reported activity in a PI lecture as "interactive" in contrast with "active" (e.g. taking notes) in a standard lecture. Additionally, a grounded theory open-coding analysis provides an initial examination of student perceptions of the PI lecture experience. Although students positively value learning-related aspects (feedback and increased understanding) a surprising breadth of value was noted around issues of affect and increased sense of community. In particular, these experiences invite discussion about PI and issues of STEM retention in post-secondary education.

Von Beth Simon, Sarah Esper, Leo Porter, Quintin I. Cutts im Konferenz-Band ICER 2013 im Text Student experience in a student-centered peer instruction classroom (2013)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
John Seely Brown , Michelene T. H. Chi , Allan Collins , Quintin I. Cutts , P. Duguid , Sarah Esper , Julian Parris , Beth Simon , Jaime Spacco

Begriffe
KB IB clear
ICAP framework , Peer Instruction , problem-based learningproblem-based learning , Process Oriented Guided Inquiry Learning (POGIL)
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2012 ICER 2012 (Alison Clear, Kate Sanders, Beth Simon) 1, 7, 4, 1, 5, 5, 3, 5, 12, 1, 1, 4 33994514
2013 SIGCSE 2013 (Tracy Camp, Paul T. Tymann, J. D. Dougherty, Kris Nagel) 6, 1, 1, 7, 3, 1, 8, 16, 6, 2, 1, 4 406104492
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1989 local web  Situated Cognition and the Culture of Learning (John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid) 1, 1, 1, 11, 1, 2, 11, 15, 1, 2, 1, 6 711161772
2009 local web  Active-Constructive-Interactive (Michelene T. H. Chi) 6, 7, 1, 1, 4, 3, 6, 2, 4, 9, 5, 5 177574
2012 local web  Exploratory homeworks (Sarah Esper, Beth Simon, Quintin I. Cutts) 6, 3, 1, 2, 6, 3, 3, 3, 6, 7, 5, 1 111122
2013 local web  How we teach impacts student learning (Beth Simon, Julian Parris, Jaime Spacco) 1400

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Student experience in a student-centered peer instruction classroom: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 756 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-10-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.