Diese Seite wurde seit 3 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Abstracts
The Computing Attitudes Survey (CAS) is a newly designed instrument, adapted from the Colorado Learning Attitudes about Science Survey (CLASS), for measuring novice to expert-like perceptions about computer science. In this paper we outline the iterative design process used for the adaptation and present our progress toward establishing the instrument's validity. We present results of think-aloud interviews and discuss procedures used to determine expert consensus for CAS items. We also detail results of a pilot of the instrument with 447 introductory students in Fall 2011 along with a preliminary factor analysis of this data. Findings to date show consistent interpretation of statements by faculty and students, establish expert consensus of opinion and identify eight candidate factors for further analysis.
Toward a validated computing attitudes survey: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 611 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-08-11)
Search at other places
Beat and dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.
Biblionetz-History
Webzugriffe Biblionetz-Verweise auf 'Toward a validated computing attitudes survey' Biblionetz-Verweise von 'Toward a validated computing attitudes survey'