Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Abstracts
Many investigations of students' initial learning of programming are based on small-scale studies of their interactions with a learning environment. Although this research has led to significant improvements in the understanding of student behaviour (and tool support), it has often been restricted to small numbers of students at single institutions. This paper describes an initiative to instrument the widely-used BlueJ environment to collect data on a much larger scale, and make that data available to Computing Education researchers. The availability of this data has the potential to enable research not previously possible. This paper discusses the type of data that will be gathered, the restrictions placed on identifying students, and mechanisms for associating the data with contextual data gathered outside the scope of the initiative.
Web-scale data gathering with BlueJ: Fulltext at the ACM Digital Library (: , 427 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-07-28)
Search at other places
Beat and dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.
Biblionetz-History
Webzugriffe Biblionetz-Verweise auf 'Web-scale data gathering with BlueJ' Biblionetz-Verweise von 'Web-scale data gathering with BlueJ'