Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
A range of historical and contemporary perspectives related to curriculum are discussed in this section of the Handbook. It begins with a thematic approach to the history of curriculum, a survey of research related to technology education curriculum and a discussion of action research. Two countries have been selected as exemplars of national technology education curriculum, not because they are internationally representative but because they have important messages to tell regarding curriculum development. The relationship of technology education to other areas of the curriculum is discussed in chapters focusing on Engineering, STEM, and vocational education. There are many influences on the curriculum, and in other chapters Sloyd, Policy and Standards are discussed as major influencing factors. The final two chapters approach curriculum from a student perspective, examining the nature of progression and the enhancing effect of out-of-school experiences.
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.
Biblionetz-History
Webzugriffe Biblionetz-Verweise auf 'Curriculum Perspectives in Technology Education' Biblionetz-Verweise von 'Curriculum Perspectives in Technology Education'