Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Abstracts
Technology educators at all grade levels are engaged in research. Some technology educators conduct informal research, while others implement formal, authentic research in their classrooms. The purpose of this chapter is to showcase action research in technology education as a method to authentically investigate problems technology educators may need to address in their classrooms. Action research has been defined for the technology educator, as well as the benefits and challenges of conducting authentic research. Further, the content of this chapter focuses on the approaches of action research, developing a research plan, and contextualizing action research in engineering design.
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.
Biblionetz-History
Webzugriffe Biblionetz-Verweise auf 'Authentic Research for Technology Education' Biblionetz-Verweise von 'Authentic Research for Technology Education'