Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Robotics is one of the most powerful domains in TE. Teaching robotics has to consider the fast loop of innovation and may vary between simple algorithms in primary classes and will not end with the critical engagement with the impact assessment of designing and building robots for the needs of the future world. It connects past, present, and future in many different strands and shows all children the connection between hard- and software. It also helps them to understand and to take part or have insight(s) in this broad field of automation. Despite this it is to take care between general and vocational education.
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.
Biblionetz-History
Webzugriffe Biblionetz-Verweise auf 'Robotics in Technology Education' Biblionetz-Verweise von 'Robotics in Technology Education'