Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Abstracts
YouTube is a public video-sharing website where people can experience varying degrees of engagement with videos, ranging from casual viewing to sharing videos in order to maintain social relationships. Based on a one-year ethnographic project, this article analyzes how YouTube participants developed and maintained social networks by manipulating physical and interpretive access to their videos. The analysis reveals how circulating and sharing videos reflects different social relationships among youth. It also identifies varying degrees of “publicness” in video sharing. Some participants exhibited “publicly private” behavior, in which video makers’ identities were revealed, but content was relatively private because it was not widely accessed. In contrast, “privately public” behavior involved sharing widely accessible content with many viewers, while limiting access to detailed information about video producers’ identities.
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.
Biblionetz-History
Webzugriffe Biblionetz-Verweise auf 'Publicly Private and Privately Public' Biblionetz-Verweise von 'Publicly Private and Privately Public'