Design Thinking Gives STEAM to TeachingA Framework That Breaks Disciplinary Boundaries
Danah Henriksen, Rohit Mehta, Swati Mehta
|
![]() |
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this chapter, we present a multi-threaded argument to suggest how design thinking can be an excellent framework for developing STEAM education. We note that STEAM is broader than mere arts integration in STEM. It reflects a view of education that is more creative, real-world-driven, and problem- or project-based in nature. To develop learning content and experiences that offer creative, authentic, real-world, and problem- or project-driven focus, teachers need more than an argument—they need a guiding framework. We suggest that design and design thinking are natural areas of interconnection with STEAM, both for learners and teachers. These ideas can be used to frame STEAM-based experiences that are more open, creative, project-based, and real-world-driven. Here, we discuss the nature of the connections between design and STEAM and focus on how teachers can use design thinking practices to help them redesign curriculum to transition from STEM to STEAM.
Dieses Kapitel erwähnt ...
![]() Begriffe KB IB clear | design thinking
, STEAM
|
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen 
- Informatics in Schools. Rethinking Computing Education - 14th International Conference on Informatics in Schools: Situation, Evolution, and Perspectives, ISSEP 2021, Virtual Event, November 3–5, 2021 (Erik Barendsen, Christos Chytas) (2021)
- Girls’ Summer School for Physical Computing - Methodology and Acceptance Issues (Gabrielė Stupurienė, Anita Juškevičienė, Tatjana Jevsikova, Valentina Dagienė, Asta Meškauskienė)
- Girls’ Summer School for Physical Computing - Methodology and Acceptance Issues (Gabrielė Stupurienė, Anita Juškevičienė, Tatjana Jevsikova, Valentina Dagienė, Asta Meškauskienė)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Design Thinking Gives STEAM to Teaching: A Framework That Breaks Disciplinary Boundaries: Artikel als Volltext bei Springerlink ( : , 313 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


design thinking
, 313 kByte;
)
Biblionetz-History