/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Investigating the Effect of Using E-portfolio On Preservice Teachers’ Self-efficacy, Proficiency and Intention to Use Technology in their Future Classroom

Mohamed Ibrahim, Rebecca Callaway
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The purpose of this study was to investigate the effect of using e-portfolio on preservice teachers’ self-efficacy, proficiency and intention to use technology in their future classroom. By utilizing theory of planned behavior (TPB) as theoretical framework, researchers employed a mixed method to identify the strength of the effect of using e-portfolio on preservice teachers’ attitudinal beliefs, subjective norms, and perceived behavioral control leading to change in their intention to use technology. Participants were 36 preservice teachers enrolled in one graduate section and two undergraduate in a required technology integration course. Multiple linear regression analysis model predicted preservice teachers’ use of technology in future classrooms. The predictor model account for 55% of the variance in students’ intention and was statistically significant. The results also found that students’ perceived proficiency is a significant predictor to use technology in future classroom. Furthermore, the use of e-portfolio improved students’ perceived self-efficacy, perceived proficiency and intention compared to beginning of the semester. Students seem to favor this teaching method and indicated that utilizing e-portfolio gave them sense of control to create personalized artifacts, manage and support their learning goals, communicate their questions and progress with others and connecting the projects they worked on to their own context and experience.
Von Mohamed Ibrahim, Rebecca Callaway im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Investigating the Effect of Using E-portfolio On Preservice Teachers’ Self-efficacy, Proficiency and Intention to Use Technology in their Future Classroom

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Esther Care , Patrick Griffin , Barry McGaw , Lew Semjonowitsch Vygotsky

Begriffe
KB IB clear
E-Portfolioe-portfolio , Selbstwirksamkeitself efficacy , WebQuest
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1930 local  Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 4, 8, 6, 5, 9, 180, 197, 131, 5, 3, 5, 9 1823992685
2011 local  Assessment and Teaching of 21st Century Skills (Patrick Griffin, Barry McGaw, Esther Care) 8, 2, 3, 1, 7, 1, 4, 9, 11, 3, 1, 1 27661769
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1930 local web  Interaction between Learning and Development (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 1, 4, 3, 3, 3, 5, 1, 6, 6, 7, 2, 2 86273

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.