Adapting virtual trainings of applied skills to cognitive processes in medical and health care education within the DiViFaG projectCarolin Hainke, Thies Pfeiffer
|
![]() |
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The use of virtual reality technology in education rises in popularity, especially in professions that include the training of practical skills. By offering the possibility to repeatedly practice and apply skills in controllable environments, VR training can help to improve the education process. The training simulations that are going to be developed within this project will make use of the high controllability by evaluating behavioral data as well as gaze-based data during the training process. This analysis can reveal insights in the user’s mental states and offers the opportunity of autonomous training adaption.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
![]() Begriffe KB IB clear | cognitive load theory (CLT) |
Volltext dieses Dokuments
![]() | Adapting virtual trainings of applied skills to cognitive processes in medical and health care education within the DiViFaG project: Konferenzbeitrag als PDF ( : , 125 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


, 125 kByte;
)
Biblionetz-History