Computer Science RepluggedWhat Is the Use of Virtual Reality in Computer Science Education?
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Zusammenfassungen
By following the idea of not using computers at all, Computer Science Unplugged has set the course for many interactive, social, and hands-on activities dealing with concepts and problems of Computer Science Education. Through recent developments in immersive media, technologies like Virtual and Augmented Reality could enhance such activities or even enable new ones. When providing immersive educational media that induce a sense of presence in the virtual environment, the illusion of unmediated learning experience can be delivered. Hence, the concept of"Computer Science Replugged" can benefit from the affordances that Computer Science Unplugged thrives on while facilitating or enabling activities that might be impossible, dangerous, or expensive to carry out in reality. In order to foster research and activities associated with the Computer Science Replugged approach, this paper concludes with research questions for using immersive media in Computer Science Education.
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![]() Personen KB IB clear | Tim Bell , Mike Fellows , Ruben R. Puentedura , Ian H. Witten | ||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | augmented reality augmented reality
, computer science unplugged computer science unplugged
, Informatikcomputer science
, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education
, Lernen learning
, Virtual Reality virtual reality
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


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