Do People Overestimate their Information Literacy Skills?
A Systematic Review of Empirical Evidence on the Dunning-Kruger Effect
Khalid Mahmood
Erstpublikation in: Communications in Information Literacy, 10(2), 198-213
Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This systematic review has analyzed 53 English language studies that assessed and compared
peoples’ self-reported and demonstrated information literacy (IL) skills. The objective was
to collect empirical evidence on the existence of Dunning-Kruger Effect in the area of
information literacy. The findings clearly show that this theory works in this area. It is
concluded that there is no calibration in peoples’ perceived and actual IL skills; in most cases
low-performers overestimate their skills in self-assessments. The findings have theoretical
and practical implications for librarians and IL educators.
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.
Biblionetz-History
Webzugriffe Biblionetz-Verweise auf 'Do People Overestimate their Information Literacy Skills?' Biblionetz-Verweise von 'Do People Overestimate their Information Literacy Skills?'