Scaffolding Engagement with Educational Technologies to Develop Computational Thinking in Year 1 GirlsFiona Mayne, Belinda Bath
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Zusammenfassungen
The purpose of this chapter is to disrupt traditional thinking about the appropriateness of educational technologies such as Makey Makey, Micro:bit, Ozobots and Minecraft Education Edition to teach computational thinking to young learners. It draws from a theoretical background of foundational learning theories of constructivism, constructionism and connectivism which are used to illustrate the importance of digital literacy and digital fluency in the context of coding and computational thinking. The tenets of computational thinking are discussed and applied to a local research vignette that involved a collaboration between a class of Year 1 girls at an Australian independent school and a class of Master of Teaching preservice teachers in an Australian university.
Dieses Kapitel erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Seymour Papert , George Siemens | ||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung)
, computational thinkingcomputational thinking
, Digitalisierung
, Kinder children
, Konstruktionismusconstructionism
, Konstruktivismusconstructivism
, LehrerIn teacher
, Lernen learning
, micro:bit
, Minecraft
, Ozobot
, Programmieren programming
, Programmieren für KinderProgramming for kids
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![]() Nicht erwähnte Begriffe | Eltern, Schule, Schweiz, Unterricht |
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


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