Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Abstracts
As a result of the increased digitalisation and its transformational impact on our society, voices have been raised globally for the importance of programming and computing for everyone. Consequently, programming has been introduced in curricula worldwide, either as part of a stand-alone computing-related subject or integrated into other subjects. While the former alternative may seem more straightforward, there are several reasons for why some countries – such as Finland – have opted for the latter approach. In this chapter, I discuss the introduction of programming in the Finnish national core curriculum for grades 1–6 (ages 7–13 years), with particular focus on the cross-curricular aspects. In addition to describing the implementation process, I present three models for introducing programming in other subjects.
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.
Biblionetz-History
Webzugriffe Biblionetz-Verweise auf 'Integrating Programming in Other Subjects at Primary Level' Biblionetz-Verweise von 'Integrating Programming in Other Subjects at Primary Level'