Zusammenfassungen
This chapter describes digital game making as an inclusive process to develop coding concepts and coding fluency. It outlines research which emerges from my work with young learners of ages 8–11 years which leverages the motivational and navigational affordances of enthusiast game-making communities and adapts them to more structured educational environments. I summarise the features of two game-making tools used in my study. Finally, this chapter contains an overview of the 3 M game-making learning design and links to extensive resources for learners and teachers.
Dieses Kapitel erwähnt ...
Dieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Informatik, Informatik-Didaktik, LehrerIn, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Game Making and Coding Fluency in a Primary Computing Context: Artikel als Volltext @ Springer ( : , 522 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


Digitalisierung
Lernen
Motivation
Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4)
Programmieren




, 522 kByte;
)
Biblionetz-History