Hybrid VR ProgrammingExtending the Notional Machine for C++
Peer Stechert, Goran Vukovic
|
![]() |
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This article describes the development of a virtual reality (VR) programming project in IT specialist training at a vocational school. Most of the students are between 16 and 22 years old, about two-thirds already have the university entrance qualification. For didactic reasons, the Unreal Engine 4 is used for this purpose, which supports hybrid programming via so-called blueprints in addition to textual programming using C++. This chapter provides a project report. We focus on extending the notional machine for C++ and developing didactical guidelines for hybrid programming using blueprints.
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Michael de Raadt , Benedict du Boulay , Karl Frey , Ami J. Ko , Linda Mannila , John Monk , Greg L. Nelson , Tim O'Shea , Peer Stechert , Benjamin Xie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | notional machine
, Programmieren programming
, Schule school
, Virtual Reality virtual reality
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | LehrerIn, Unterricht, Virtualität |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen 
- Teaching Coding in K-12 Schools - Research and Application (Therese Keane, Andrew Fluck) (2023)
- Applying Hybrid Programming in High Schools - An Empirical Study Analysing Teachers’ Opinions (Djordje M. Kadijevich) (2023)
- Applying Hybrid Programming in High Schools - An Empirical Study Analysing Teachers’ Opinions (Djordje M. Kadijevich) (2023)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Hybrid VR Programming: Extending the Notional Machine for C++: Artikel als Volltext @ Springer ( : , 709 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


Programmieren
Schule
Virtual Reality







, 709 kByte;
)
Biblionetz-History