Enhancing Parallel Programming Education with High-Performance Clusters Utilizing Performance AnalysisAnna-Lena Roth, David James, Michael Kuhn, Johannes Konert
Publikationsdatum:
|
![]() |
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The use of high-performance clusters in parallel programming education is not trivial. Not only working on a cluster can be a challenge. Using clusters requires the development of complex parallel programs that are executed with many processes. This increases the necessity for performance analysis to determine bottlenecks, identify optimization opportunities, and evaluate scalability. For learners, performance analysis is a crucial aspect of understanding parallel programs and systems. However, due to its complexity and the prior knowledge required, learners are often overwhelmed by the analysis and interpretation of performance metrics. We conducted a usability test to identify barriers and issues of using a high-performance cluster in parallel programming education in conjunction with professional performance analysis using the tools Score-P, Scalasca, and Cube. At the same time, we tested EduMPI, a novel learning support tool that simplifies the process of executing parallel programs and automates performance analysis at runtime.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Bernd Burgstaller , Yousun Ko , Bernhard Scholz | ||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Programmieren programming
| ||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Enhancing Parallel Programming Education with High-Performance Clusters Utilizing Performance Analysis: Volltext als PDF in der digitalen Bibliothek der GI ( : , 483 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


Programmieren

, 483 kByte;
)
Biblionetz-History