FAIR Learning Technologies with Web Components and Packages Publikationsdatum:
|
![]() |
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Making the diverse software artifacts of the learning technologies community findable, accessible, interoperable, and reusable (FAIR) can be a technical challenge. We introduce a concept informed by our research involving packages and components to achieve FAIRness for web-based artifacts. This result is presented as a guideline to make FAIR technology choices when creating web-based learning technologies. The guideline compares classic choices with new paths afforded by technological innovation of the web platform. Supported by practical examples (learning analytics dashboards, e-assessment, and explorables) we discuss practical applications of our result.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | David A. Wiley | ||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | E-Assessment E-Assessment
, learning analytics learning analytics
| ||||||||||||||||||
![]() Bücher |
|
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | FAIR Learning Technologies with Web Components and Packages: Volltext als PDF in der digitalen Bibliothek der GI ( : , 513 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


E-Assessment
learning analytics

, 513 kByte;
)
Biblionetz-History