Beyond RealismRethinking Presence in Virtual Environments for Abstract Concept Learning
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Zusammenfassungen
Presence, as the feeling of actually being in a virtual place, is an important metric for VR learning applications due to its positive impact on learning. In the literature, the level of immersion a
system can provide is assumed to be the main factor influencing presence. This paper investigates this assumption for virtual environments in abstract learning contexts that are not based on reality. This is done by building a physical replica of a VR learning game and comparing both in terms of learning outcomes and presence. The study shows that subjects do not have a consistent view of what can be described as real in abstract contexts, suggesting that the distinction between reality-based virtual
environments and those in abstract contexts is important in terms of presence.
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![]() Personen KB IB clear | David Baberowski , Niklas M. Keerl , Thiemo Leonhardt , Lanea Lilienthal , Richard E. Mayer , Maximilian E. J. Rieske | |||||||||||||||||||||||||||
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, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education
, Virtual Reality virtual reality
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Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


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