Conducting educational research at EPFL: who benefits?Honorary Lecture of Prof. Pierre Dillenbourg
Publikationsdatum:
|
![]() |
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit November 2025.
Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden.
Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.
Video
Zusammenfassungen
At a science and technology university like EPFL, educational decisions must rely on empirical evidence—identifying which methods work, under what conditions, and why. While this evidence-based approach defines much of my work, it represents only one side of the story.
This lecture highlights the reverse view: how education research itself benefits from EPFL’s engineering culture. Human learning is complex and unpredictable, yet our studies in learning technologies have thrived thanks to computational thinking. Like all sciences, education research stands on two pillars—discovery and invention—which I will illustrate through key projects from the CRAFT and CHILI labs over the past 23 years.
Von Klappentext im Text Conducting educational research at EPFL: who benefits? (2025) This lecture highlights the reverse view: how education research itself benefits from EPFL’s engineering culture. Human learning is complex and unpredictable, yet our studies in learning technologies have thrived thanks to computational thinking. Like all sciences, education research stands on two pillars—discovery and invention—which I will illustrate through key projects from the CRAFT and CHILI labs over the past 23 years.
Dieses Video erwähnt ...
Dieses Video erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Berufsschule, Curriculum / Lehrplan, Eltern, Kinder, Lehrplan 21, Primarschule (1-6) / Grundschule (1-4) |
Tagcloud
Volltext dieses Dokuments
![]() | Conducting educational research at EPFL: who benefits?: Artikel als Volltext ( : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Video
Beat hat Dieses Video erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


Digitalisierung
Kommunikation
LehrerIn
Lernen
Schule
Schweiz
Unterricht
)
Biblionetz-History