Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In Chapter 2, I consider the challenges of learning programming. Not all goals for broad
computing education include programming. Most of our research in computing education is
about programming, and as I point out at the beginning of the chapter, programming may be
our best way to help students develop a notional machine.
If programming was easy to learn, there wouldn’t be much challenge to computing education.
Since programming requires the programmer to have a robust notional machine, then we could
simply teach programming, and we would achieve all the goals described in Chapter 1. The problem
is that it’s hard to learn programming.
In this chapter, I review what we know about the challenges in learning programming. e
story starts with empirical evidence of the challenge of learning and teaching computing. Next,
I present results from learning sciences on how learning works, so that we can use those insights
to understand how to improve computing education. Finally, I offer two theoretical perspectives
that provide insight into computing for everyone: situated learning and expectancy-value theory.
The Challenges of Learning Programming: Artikel als Volltext (: , 131 kByte)
Anderswo suchen
Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.
Biblionetz-History
Webzugriffe Biblionetz-Verweise auf 'The Challenges of Learning Programming' Biblionetz-Verweise von 'The Challenges of Learning Programming'