What does it mean for teachers to be data literate
Laying out the skills, knowledge, and dispositions
Ellen B. Mandinach, Edith S. Gummer
Erstpublikation in: Teaching and Teacher Education xxx (2016) 1-11
Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This article reports on the evolution of a conceptual framework for a construct called data literacy for
teachers. Data use has become an emphasis in education but few educators have received sufficient
training or preparation pertaining to data literacy skills. This article lays out the framework, identifying
the specific knowledge, skills, and dispositions teachers need to use data effectively and responsibly. It
concludes with a call to schools of education and teacher preparation programs to begin to integrate data
literacy into curricula and practical experiences.
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.
Biblionetz-History
Webzugriffe Biblionetz-Verweise auf 'What does it mean for teachers to be data literate' Biblionetz-Verweise von 'What does it mean for teachers to be data literate'