Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
I first introduce three evolutionary waves of educational initiatives that have occurred over the last hundred years. Before identifying numerous postformal pedagogies—and showing how they align to postformal reasoning qualities—I discuss the educational theory of “postformalism” developed by Joe Kincheloe and Shirley Steinberg. I then introduce other leading educational innovators who are developing evolutionary approaches. Finally, I offer a more complex mapping of the relationships among the four evolutionary themes, the postformal qualities that relate to them and the diversity of postformal educational discourses. A major aim of the chapter is to map these different approaches, explore relationships among them and reflect this out into the broader education discourse.
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.
Biblionetz-History
Webzugriffe Biblionetz-Verweise auf 'Postformal in Education: Beyond the Formal Factory Model' Biblionetz-Verweise von 'Postformal in Education: Beyond the Formal Factory Model'