Zusammenfassungen
Edgard Morin rethinks fundamental problems overlooked or neglected in education, and presents them as "seven complex lessons" that should be covered in an education of the future in all societies in every culture, according to means and rules appropriate to each. With the publication of this provocative essay, UNESCO hopes to stimulate discussion on how education can and should act as a force for the future and promote a transdisciplinary perspective to meet the great challenge of durable development.
Kapitel 
- 1. Detecting error and illusion
- 2. Principles of pertinent knowledge
- 3. Teaching the human condition
- 4. Earth identity
- 5. Confronting uncertainties
- 6. Understanding each other
- 7. Ethics for the human genre
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, LehrerIn, Schule, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
5 Erwähnungen 
- Postformal Education - A Philosophy for Complex Futures (Jennifer M. Gidley) (2016)
- 1. Introduction
- 3. Psychological Development: Child and Adolescent
- 4. Evolving Education: Pre-formal and Formal
- 6. Postformal in Education: Beyond the Formal Factory Model
- 11. Pedagogical Voice: An Empowering Force
- 1. Introduction
Volltext dieses Dokuments
![]() | Seven complex lessons in education for the future: Gesamtes Buch als Volltext ( : , 5071 kByte; : 2021-03-21) |
Bibliographisches 
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

Denken
Fehler
Gesellschaft
Lernen
Mensch
, 5071 kByte;
2021-03-21) 

Biblionetz-History