An Exploration of Teachers’ Perspective About the Learning of Iteration-Control ConstructsEmanuele Scapin, Claudio Mirolo
|
![]() |
Zusammenfassungen
A number of studies report about students’ difficulties with basic flow-control constructs, and specifically with iteration. Although such issues are less explored in the context of pre-tertiary education, this seems to be especially the case for high-school programming learning, where the difficulties concern both the “mechanical” features of the notional machine as well as the logical aspects connected with the constructs, ranging from the implications of loop conditions to a more abstract grasp of the underlying algorithms.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | José Luis Fernández Alemán , Owen L. Astrachan , Rodolfo Azevedo , Kellogg S. Booth , Malte Buchholz , Ricardo Caceffo , Yuliya Cherenkova , Claudio Mirolo , Youssef Oufaska , Andrew Petersen , Mara Saeli , Carsten Schulte , L. Shulman , Wing C. Tam , Steven A. Wolfman , Daniel Zingaro | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Algorithmus algorithm
, concept inventory (CIL)
, LehrerIn teacher
, Lernen learning
, notional machine
, Programmieren programming
, Schule school
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Digitalisierung, Kinder, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | An Exploration of Teachers’ Perspective About the Learning of Iteration-Control Constructs: Artikel als Volltext @ Springer ( : , 494 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


Algorithmus
LehrerIn
Lernen
Programmieren
Schule







, 494 kByte;
)
Biblionetz-History