Zusammenfassungen
Despite the ubiquity of platforms in schools, few scholars have examined
the impact of these platforms on face-to-face classroom practices.
Considering the pervasive claim that platforms drive the personalization
of learning, our exploratory study analyses how teachers engage
platforms in personalized learning settings in Swiss secondary schools.
We focus on teachers’ broader pedagogical concepts that inform
platform-mediated personalized learning practices. In contrast to
techno-enthusiastic claims – and critical scholars’ concerns – that
datafication drives learning personalization, teachers in our case studies
use platforms in ways that align with their pedagogical values while
allowing them to retain control over classroom activities. Thereby,
teachers and platforms co-produce ambiguous personalized learning
settings involving conflicting conceptions of (self-) governance and
autonomy. The findings from this study warn against deducing platform
effects from their affordances alone and suggest the need to study the
enactment of platforms in situated classroom practices.
Von Judith Hangartner, Daniel Hürzeler, Noemi Aebli im Text Everyday approaches to platform-mediated personalized learning in secondary schools (2024)
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Jean-Luc Barras , Siân Bayne , Beat Döbeli Honegger , Regula Fankhauser , Annina Förschler , Judith Hangartner , Sigrid Hartong , Sieglinde Jornitz , Jaromir Junne , Jeremy Knox , Anouschka Kramer , Felicitas Macgilchrist , Claudia Meister-Scheytt , Jürgen Oelkers , Dominik Petko , Thomas Poell , John Potter , José van Dijck , Martijn de Waal , Laura Weidmann , Ben Williamson | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Affordance Affordance
, amazon
, Apple
, datafication
, Google
, Learning Management System (LMS) / Lernplattform Learning Management System
, LehrerIn teacher
, Lernen learning
, Microsoft
, Personalisiertes Lernen
, PersonalisierungPersonalization
, Plattformen
, Schule school
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, datafication in education, Digitalisierung, facebook, Kinder, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
1 Erwähnungen 
- Digitalität und Unterrichtsalltag - Ethnografische Fallstudien zur Wartung des Wandels (Kerstin Rabenstein, Felicitas Macgilchrist, Nadine Wagener-Böck) (2025)

Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Everyday approaches to platform-mediated personalized learning in secondary schools: Artikel als Volltext ( : , 908 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


Affordance
amazon
Apple
datafication
Google
Learning Management System (LMS) / Lernplattform
LehrerIn
Lernen
Microsoft
Personalisiertes Lernen
Plattformen
Schule
















, 908 kByte;
)
Biblionetz-History