Correlation of Error Metrics in Python CS1 CoursesAnnabell Brocker, Ulrik Schroeder
Publikationsdatum:
|
![]() |
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Timely and effective feedback is essential for novice programmers. Despite significant advancements in Large Language Models enabling the generation of understandable feedback in CS1 courses, determining appropriate timing for delivering feedback automatically remains a persistent challenge. Compiler messages serve as a fundamental communication channel between programmers and computers, signaling syntactic and runtime errors. Various metrics associated with these messages could potentially signify the need for intervention. Hence, it is imperative to explore the correlations among these error metrics. This study conducts a comprehensive analysis of multiple public Python datasets to evaluate error metrics and explore their correlations. The findings offer insights into a potential indicator for determining appropriate timing of feedback in programming education.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Brian Dorn , Matthew C. Jadud , Andrew Petersen , Ma. Mercedes T. Rodrigo , Ryan Shaun Joazeiro de Baker , Jaime Spacco , Arto Vihavainen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Computer computer
, Generative Machine-Learning-Systeme (GMLS) computer-generated text
, Intelligent Tutoring System (ITS)Intelligent Tutoring System
, learning analytics learning analytics
, Programmieren programming
, Python
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Chat-GPT, GMLS & Bildung |
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Correlation of Error Metrics in Python CS1 Courses: Volltext als PDF in der digitalen Bibliothek der GI ( : , 504 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


Computer
Generative Machine-Learning-Systeme (GMLS)
learning analytics
Programmieren



, 504 kByte;
)
Biblionetz-History