Enhanced Program ComprehensionIndividualized Learning of Code Tracing with the Feedback Buddy
Nadine Nicole Koch, Ann-Kathrin Kapfenstein, Niklas Meißner, Maria Wirzberger
Publikationsdatum:
|
![]() |
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The increasing importance of programming skills for various professions highlights
the necessity of laying solid foundations for these skills in school. One critical step when learning
programming is code tracing, i.e., the ability to analyze program code to predict the data changes
when the code is executed. Considering the diverse levels of prior knowledge in computer science
classes, it is essential to implement tailored teaching approaches, which can enhance the respective
learning outcomes. To create personalized learning paths, we developed the tutoring system Feedback
Buddy that teaches if-else branches, for loops, and combinations of them using tracing tables. Thereby,
the Feedback Buddy adapts its feedback and task difficulty based on learners’ affective, cognitive, and
metacognitive states. Extending former systems, our approach focuses on school education and uses
𝑡h growth mindset feedback. Evaluation with 10
positive results, affirming the usability and usefullness of the Feedback Buddy in secondary school education.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Sarah Blanchard , Kathryn Cunningham , Barbara J. Ericson , Pablo Frank-Bolton , Mark Guzdial , Frank Höppner , Ami J. Ko , Raymond Lister , Mike Lopez , Greg L. Nelson , Phil Robbins , Rahul Simha , Troy Stopera , Anderson Thomas , Nicole Weicker , Jacqueline L. Whalley , Benjamin Xie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung)
, Daten data
, E-Learning E-Learning
, growth mindset growth mindset
, Informatikcomputer science
, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education
, Programmieren programming
, Schule school
, Usability Usability
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Digitalisierung, fixed mindset, Informatik-Didaktik, Informatikunterricht in der Schule, Kinder, LehrerIn, Lernen, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Zeitleiste
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Enhanced Program Comprehension: Volltext als PDF in der digitalen Bibliothek der GI ( : , 491 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


Daten
E-Learning
growth mindset
Programmieren
Schule
Usability







, 491 kByte;
)
Biblionetz-History