Banning mobile phones from classroomsAn opportunity to advance understandings of technology addiction, distraction and cyberbullying
Neil Selwyn, Jesper Aagaard
Publikationsdatum:
|
![]() |
Zusammenfassungen
There is now an emerging worldwide trend for mobile phones being banned from classrooms and schools. While some academics working in the area of educational technology have raised concerns, many others have so far failed to respond to what is a significant shift in the ongoing development of digital education. The paper considers how academic researchers and other educational technology stakeholders can respond to what might be perceived as the curtailment of some forms of digital education. In particular, the paper argues that this current turn away from digital devices offers an opportunity to advance understandings about a number of seemingly problematic issues regarding the continued use of digital technologies in schools. In particular, the paper reconsiders five such areas of concern that are associated with banning phones from school: - technology addition;
- digital distraction;
- cyberbullying;
- surveillance capitalism; and
- environmental sustainability of digital education.
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Amy Orben , Andrew K. Przybylski , Neil Selwyn , Shoshana Zuboff | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Bildungeducation (Bildung)
, Digitalisierung
, Handyverbot in der Schule
, Lernen learning
, Mobiltelefon mobile phone
, Mobiltelefone in der Schulecell phones in learning
, Schule school
, Technologie technology
, Überwachungskapitalismus
| |||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | iPhone, Kinder, LehrerIn, Projektschule Goldau, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
2 Erwähnungen 
- To Ban or Not to Ban? - A Rapid Review on the Impact of Smartphone Bans in Schools on Social Well-Being and Academic Performance (2024)

- Smartphone / Smartwatch-Regelungen an Schulen (LCH Dachverband Schweizer Lehrerinnen und Lehrer) (2024)
Volltext dieses Dokuments
![]() | Banning mobile phones from classrooms: Artikel als Volltext ( : , 460 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


Digitalisierung
Handyverbot in der Schule
Lernen
Mobiltelefon
Schule
Technologie


, 460 kByte;
)
Biblionetz-History