Pre-service Teachers’ Developing Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) and Beliefs on the Use of Technology in the K-12 Mathematics Classroom: A Review of the LiteratureHelen Crompton
|
![]() |
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In mathematics classrooms, technology allows students to reorganize and re-visualize concepts, yet many teachers are choosing not to use technology in their classrooms. This begs the question as to why technology is not being used: Do teachers lack the ability to use the technology, or do they not believe it is effective in the mathematics classroom? This review of literature examines the development of preservice teachers’ (PST’s) TPACK and changes in beliefs from PST preparation experiences. The findings of this review indicate that preservice teachers develop TPACK skills as they progress through the teacher education programs, which also lead to a more positive stance toward the use of technology for mathematics.
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Content Knowledge, Digitalisierung, Lernen, Pedagogical Knowledge, Schule, Technological Content Knowledge (TCK), Technological Pedagogical Knowledge (TPK), Technology Knowledge, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Pre-service Teachers’ Developing Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) and Beliefs on the Use of Technology in the K-12 Mathematics Classroom: A Review of the Literature: Artikel als Volltext @ Springer ( : , 229 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


LehrerIn
Mathematik
TPCK-Modell





, 229 kByte;
)
Biblionetz-History