Exploring TPACK Model PracticesDesigning, Facilitating, and Evaluating Effectiveness of Technology Experiences Among Pre-service Teachers
Shannon Haley-Mize, John Bishop
|
![]() |
Zusammenfassungen
The study used Technological, Pedagogical, and Content Area Knowledge (TPACK) as a conceptual framework to evaluate the specific ways by which the preservice teacher educators learn technology integration throughout undergraduate coursework. A mixed methodology combined three overlapping phases of data collection and analysis: (1) preservice teacher surveys reporting perceptions, attitudes, and beliefs surrounding notions of “technology,” (2) facilitation and evaluation of “Technology-Enhanced Lessons” (TELs), and (3) case interview and classroom observation of exemplary use of TPACK practices. Findings indicate that many candidates did not articulate a transformative understanding of technology, but individual differences emerged. Pre- and post-survey data supported a quantitative correlation of specific preservice course experiences with technology and TPACK participant skill levels.
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Tim Brown , Katie Clinton , Peggy A. Ertmer , Howard Gardner , Henry Jenkins , Anne T. Ottenbreit-Leftwich , Ravi Purushotma , Alice J. Robison , L. Shulman , Lew Semjonowitsch Vygotsky , Margaret Weigel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | LehrerIn teacher
, TPCK-Modell TPACK framework
, universal design for learning (UDL)
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... 
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Exploring TPACK Model Practices: Designing, Facilitating, and Evaluating Effectiveness of Technology Experiences Among Pre-service Teachers: Artikel als Volltext @ Springer ( : , 251 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat selbst sagt, er habe dieses Dokument nicht gelesen.


LehrerIn
TPCK-Modell







, 251 kByte;
)
Biblionetz-History