The Third-Person Effect in CommunicationW. Phillips Davison
Erstpublikation in: Public Opinion Quarterly, Volume 47, Issue 1, SPRING 1983, Pages 1–15
Publikationsdatum:
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Zusammenfassungen
A person exposed to a persuasive communication in the mass media sees this as having a greater effect on others than on himself or herself. Each individual reasons: “I will not be influenced, but they (the third persons) may well be persuaded.” In some cases, a communication leads to action not because of its impact on those to whom it is ostensibly directed, but because others (third persons) think that it will have an impact on its audience. Four small experiments that tend to support this hypothesis are presented, and its complementary relationship to a number of concepts in the social sciences is noted. The third-person effect may help to explain various aspects of social behavior, including the fear of heretical propaganda by religious leaders and the fear of dissent by political rulers. It appears to be related to the phenomenon of censorship in general: the censor never admits to being influenced; it is others with “more impressionable minds” who will be affected.
Von W. Phillips Davison im Text The Third-Person Effect in Communication (1983)
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
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Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
5 Erwähnungen 
- EU Kids Online II - Technical Report (2011)

- Risks and safety on the internet - The perspective of European children (Sonia Livingstone, Leslie Haddon, Anke Görzig, Kjartan Ólafsson) (2011)

- Vernetzung als soziales und technisches Paradigma (Hajo Greif, Matthias Werner) (2012)

- Medienmündig - Wie unsere Kinder selbstbestimmt mit dem Bildschirm umgehen lernen (Paula Bleckmann) (2012)

- Digital ist besser?! - Psychologie der Online- und Mobilkommunikation (Markus Appel, Fabian Hutmacher, Christoph Mengelkamp, Jan-Philipp Stein, Silvana Weber) (2023)

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Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erst in den letzten 6 Monaten in Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.



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