Educational Opportunities for Augmented RealityEnrico Gandolfi, Richard E. Ferdig, Zachary Immel
Zu finden in: Second Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Seite 967 bis 979), 2018
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Zusammenfassungen
This chapter provides an overview of immersive virtual environments (IVEs) in education with an emphasis on augmented reality (AR). A related Chap. 63, “Educational Opportunities for Immersive Virtual Reality” focuses on the other main branch of IVE. The chapter begins with an attempt to clarify and define terms. Then, a review of research is presented for AR that highlights the current and potential impact in PreK-12, higher education, and professional development settings. Findings suggest that use of AR can lead to increased engagement. However, the synthesis also points mostly to theoretical argumentation for AR’s PreK-12 implementation.
Dieses Kapitel erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Helen Crompton , Chris Dede , Matt Dunleavy , Susan Herrington Kidd | |||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | augmented reality augmented reality
, Bildungeducation (Bildung)
, Pokémon Go
, Virtual Reality virtual reality
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Beat und dieses Kapitel
Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


augmented reality
Virtual Reality




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