Effect of a TPCK-SRL Model on Teachers’ Pedagogical Beliefs, Self-Efficacy, and Technology-Based Lesson DesignBracha Kramarski, Tova Michalsky
Publikationsdatum:
|
![]() |
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
The study examined whether enabling preservice science teachers to use the TPCK-SRL model for integrating SRL (Self-Regulated Learning) into TPCK (Technology Pedagogical Content Knowledge) influenced (a) beliefs about teaching and learning pedagogy, (b) self-efficacy beliefs in the context of using technology in the classroom, and (c) the extent to which these beliefs are connected to teachers’ TPCK-based lesson design. Two groups of teachers were compared (n = 96). One group practiced the TPCK-SRL model in a hypermedia environment, and the other practiced TPCK only in the same hypermedia environment. The findings indicated that after exposure to the TPCK-SRL training model, preservice teachers’ pedagogical beliefs tended more to favor student-centered learning (self-constructing knowledge) than the TPCK group. TPCK-SRL teachers also showed the strongest beliefs in their own technological self-efficacy, which influenced their ability to develop TPCK-based lesson designs in a constructivist way.
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Kinder, Pedagogical Knowledge, Schule, Technological Content Knowledge (TCK), Technological Pedagogical Knowledge (TPK), Technology Knowledge, TPCK-Modell, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Effect of a TPCK-SRL Model on Teachers’ Pedagogical Beliefs, Self-Efficacy, and Technology-Based Lesson Design: Artikel als Volltext @ Springer ( : , 511 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


LehrerIn
Lernen








, 511 kByte;
)
Biblionetz-History