Making Tacit Knowledge and Practices More Explicit for the Development of TPACKMeng Yew Tee, Shuh Shing Lee
|
![]() |
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
This action research study explored an approach to better facilitate the development of teachers’ technological pedagogical and content knowledge (TPACK). The approach combined problem-based learning (PBL) with Nonaka’s SECI framework (socialization, externalization, combination, internalization). Based on the survey data, teachers believed that their TPACK had improved. Qualitative data derived from one of the groups also demonstrated TPACK improvement. The teachers’ initial understanding toward teaching tended to put the blame on students, but this changed through a cycle of action and feedback. Throughout these cycles, teachers began to focus more on what could be done to improve learning, and, as a result, began to realize that technology in itself is not likely to improve ineffective teaching practices. Consequently, their use of technology for teaching and learning became more purposeful.
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Carl Bereiter , Matthew J. Koehler , Jean Lave , Punya Mishra , Michael Polanyi , L. Shulman , Lew Semjonowitsch Vygotsky , Etienne Wenger | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | action researchaction research
, problem-based learningproblem-based learning
, TPCK-Modell TPACK framework
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt vermutlich nicht ... 
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | Making Tacit Knowledge and Practices More Explicit for the Development of TPACK: Artikel als Volltext @ Springer ( : , 194 kByte; : ) |
Anderswo suchen 
Beat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel
Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.


TPCK-Modell







, 194 kByte;
)
Biblionetz-History