Zusammenfassungen
The idea that games can have positive impacts upon critical thinking and problem solving is widely accepted in today s digital society, yet the effect of video games on human cognition is still largely unexplored. Gaming and Cognition: Theories And Practice From The Learning Sciences applies the principles of research in the study of human cognition to video games, providing a critical examination of the rigor and design of the experiments in the study of cognition and gaming. Combining many aspects of the learning sciences such as psychology, instructional design, and education into one coherent whole, this book presents historical, theoretical, and practical perspectives.
Dieses Buch erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | B. S. Bloom , Donald A. Norman | ||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | cognitive load theory (CLT)
, Computerspiele computer game
, concept inventory (CIL)
, Lernen learning
, machine learning
, Problemlösefähigkeit problem solving skills
, serious gamesserious games
, social network analysissocial network analysis
, Spiel game
, World of Warcraft
| ||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches 
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

Computerspiele
Lernen
machine learning
Problemlösefähigkeit
Spiel


, 2948 kByte) 



Biblionetz-History