Zusammenfassungen
I spent much of 2014 on the road, traveling and speaking extensively about education technology’s histories, ideologies, and mythologies. The Monsters of Education Technology is a collection of fourteen of those talks on topics ranging from teaching machines to convivial tools, from ed-tech mansplaining to information justice.
Dieses Buch erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Donna Haraway , Sebastian Thrun | ||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | Apple Watch
, EdTech-Unternehmen
, GenderGender
, hackathon
, Innovation innovation
, Lernen learning
, Obsoleszenz, geplante
, Predictive PolicingPredictive Policing
, Roboter robot
| ||||||||||||||||||
![]() Bücher |
|
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
3 Erwähnungen 
- Education andTechnology - Key Issues and Debates (3rd edition) (Neil Selwyn) (2022)
- Learning to Live with Datafication - Educational Case Studies and Initiatives from Across the World (Luci Pangrazio, Julian Sefton-Green) (2022)
- 2. Datafication and the role of schooling - Challenging the status quo (Rebecca Eynon)
- Bildung und Digitalität - Analysen – Diskurse – Perspektiven (Sandra Aßmann, Norbert Ricken) (2023)
Co-zitierte Bücher
Volltext dieses Dokuments
![]() | The Monsters of Education Technology: Gesamtes Buch als Volltext ( : , 2814 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

Apple Watch
Innovation
Lernen
Roboter


, 2814 kByte;
2021-03-21)
Biblionetz-History