Zusammenfassungen
Computing has become an essential part of today's primary and secondary school curricula. In recent years, K–12 computer education has shifted from computer science itself to the broader perspective of computational thinking (CT), which is less about technology than a way of thinking and solving problems—“a fundamental skill for everyone, not just computer scientists,” in the words of Jeanette Wing, author of a foundational article on CT. This volume introduces a variety of approaches to CT in K–12 education, offering a wide range of international perspectives that focus on artificial intelligence (AI) literacy and the integration of computing and physical objects.
The book first offers an overview of CT and ist importance in K–12 education, covering such topics as the rationale for teaching CT; programming as a general problem-solving skill; and the “phenomenon-based learning” approach. It then addresses the educational implications of the explosion in AI research, discussing, among other things, the importance of teaching children to be conscientious designers and consumers of AI. Finally, the book examines the increasing influence of physical devices in CT education, considering the learning opportunities offered by robotics.
Dieses Buch erwähnt ...
![]() Personen KB IB clear | Steve Cooper , Shuchi Grover , Mark Guzdial , Jane Margolis , Beth Simon | ||||||||||||||||||
![]() Begriffe KB IB clear | computational thinkingcomputational thinking
, Informatikcomputer science
, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education
, Informatikunterricht in der Schule
, Kinder children
, Künstliche Intelligenz (KI / AI) artificial intelligence
, physical computing
, Roboter robot
, Schule school
| ||||||||||||||||||
![]() Bücher |
| ||||||||||||||||||
![]() Texte |
|
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Eltern, Informatik-Didaktik, LehrerIn, Lernen, Unterricht |
Tagcloud
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
Volltext dieses Dokuments
![]() | Computational Thinking Education in K–12: Gesamtes Buch als Volltext ( : 24434 kByte) |
![]() | Computational Thinking Education in K–12: Gesamtes Buch als Volltext ( : , 2772 kByte) |
Anderswo suchen 
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

Kinder
Künstliche Intelligenz (KI / AI)
Roboter
Schule

, 2772 kByte)
Biblionetz-History